Τρίτη, 30 Αυγούστου 2011

Στo wikileaks Παπαχελάς, Σκάι, Mega και free press

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τρία τηλεγραφήματα της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα προς την Ουάσινγκτον που διέρρευσαν μέσω του wikileaks, και στα οποία γίνεται αναφορά για την ελληνική δημοσιογραφία, το δημοσιογράφο Αλέξη Παπαχελά, τους τηλεοπτικούς σταθμούς Mega και ΣΚΑΪ και τη free press εφημερίδα «Lifo».

Στο πρώτο, με ημερομηνία Ιουνίου 2006 και τίτλο «Πως να διαβάσετε τον Ελληνικό τύπο: ένας οδηγός για τους αμύητους» αναφέρεται πως τα...

ελληνικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης δεν ενδιαφέρονται για την κερδοφορία τους αλλά πρωτίστως για την άσκηση πολιτικής και οικονομικής πίεσης, ενώ υπάρχουν έλληνες δημοσιογράφοι που διατηρούν θέση σε πολιτικά γραφεία Τύπου τα οποία ταυτόχρονα καλύπτουν δημοσιογραφικά λαμβάνοντας από αυτά δώρα και χρήματα. Ως παράδειγμα αναφέρεται ο χρηματισμός δημοσιογράφων από την επιτροπή διοργάνωσης των Ολυμπιακών αγώνων το 2004.

Επίσης ο συντάκτης του τηλεγραφήματος αναφέρει ότι είναι πολύ σπάνιο το μέσο ενημέρωσης να ασκεί κριτική στον ιδιοκτήτη του και μάλιστα φέρνει ως παράδειγμα γνωστή δημοσιογράφο του MEGA που φέρεται να ισχυρίστηκε στην πρεσβεία ότι το κανάλι της έχει ασκήσει μόνο μια φορά κριτική στον ιδιοκτήτη της.

Το δεύτερο τηλεγράφημα έχει τίτλο «Το φαινόμενο των free press: The village voice». Γίνεται αναφορά στα free press έντυπα εξηγώντας τον τρόπο που τα χρησιμοποιεί η πρεσβεία για να παρέμβει όχι μόνο σε αυτά αλλά και σε σχολές δημοσιογραφίας έτσι ώστε η νέα γενιά δημοσιογράφων να μην είναι τόσο αρνητικά διακείμενη στην Αμερική και την πολιτική της. Γίνεται επίσης αναφορά στη Lifo και μια συνέντευξη του Don Forst για συνέδριο που η πρεσβεία διοργάνωσε στην Αθήνα στις 25-26 Ιουλίου μαζί με το mosaiko.gr

Το τελευταίο τηλεγράφημα αναφέρεται στην εκπομπή του δημοσιογράφου Αλέξη Παπαχελά «Οι νέοι φάκελοι». Ο συντάκτης του σημειώματος χρησιμοποιεί κολακευτικά σχόλια για τον δημοσιογράφο. Γίνεται αναφορά σε εκπομπή του κ. Παπαχελά με θέμα την κρίση της Γεωργίας-Ρωσίας. Το τηλεγράφημα αναφέρει πως έγινε μια «πολύ καλή επιλογή παρουσίασης των αμερικανικών θέσεων» ενώ ένας από τους τρεις παρουσιαστές της εκπομπής ενημέρωσε την πρεσβεία ακόμη και για λεπτομέρειες του μοντάζ – όπως το ποια πλάνα Ρώσων αξιωματούχων κόβονταν και ποια θα έμεναν.

Στο ίδιο τηλεγράφημα γίνεται ειδική αναφορά στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ που καλύπτει εκδηλώσεις που διοργανώνει η πρεσβεία.






πηγη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...