Οι New York Times έφεραν πρόσφατα στο φως της δημοσιότητας ένα ζήτημα το οποίο θέτει σε αμφισβήτηση την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων που επιστρέφει η μηχανή αναζήτησης της Google. Απ΄ ό,τι φαίνεται, κάποιοι ασυνείδητοι επαγγελματίες εκμεταλλεύονται τον κανόνα "δεν υπάρχει κακή δημοσιότητα, υπάρχει μόνο δημοσιότητα". Το ρεπορτάζ των NYT εξιστορεί την περιπέτεια της κας Rodriguez από τη Νέα Υόρκη, η οποία παρήγγειλε από το Internet ένα ζευγάρι γυαλιά από online κατάστημα. Το προϊόν που έλαβε τελικά ήταν "μαϊμού", ενώ η εταιρεία χρέωσε την κάρτα της με ποσό μεγαλύτερο από αυτό που έπρεπε. Η κα Rodriguez επικοινώνησε αρκετές φορές τηλεφωνικά με την εταιρεία, ωστόσο το μόνο που κατάφερε ήταν να εισπράξει ύβρεις και χυδαία συμπεριφορά.
Όπως φαίνεται, δεν επρόκειτο για κάποιους οξύθυμους υπαλλήλους που είχαν άσχημη μέρα, αλλά για προσεκτικά δομημένη στρατηγική της επιχείρησης. Με λίγα λόγια, η εταιρεία συμπεριφέρεται επίτηδες με τρόπο απαράδεκτο στους πελάτες της, οι οποίοι πολύ συχνά γράφουν σχόλια σε blogs και ιστοσελίδες για τη συγκεκριμένη επιχείρηση. Φυσικά, οι αγανακτισμένοι πελάτες μιλάνε για την εταιρεία με τα χειρότερα λόγια. Αυτό, όμως, λειτουργεί τελικά υπέρ της επιχείρησης, καθώς η αναφορά ενός πελάτη σε ένα blog συνοδεύεται συνήθως κι από ένα link προς το site της εταιρείας.
Με αυτό τον τρόπο, όμως, η συγκεκριμένη εταιρεία κερδίζει πόντους στη Google. Όσο περισσότερες αναφορές υπάρχουν για ένα site σε άλλες ιστοσελίδες, τόσο καλύτερη η θέση του site στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Αυτό, βέβαια, συμβαίνει γιατί η Google κοιτάει μόνο πόσες αναφορές υπάρχουν για το συγκεκριμένο site στο Internet και όχι τι είδους αναφορές υπάρχουν. Έτσι, η ασυνείδητη εταιρεία εμφανίζεται στην κορυφή της λίστας σε μια αναζήτηση, έστω κι αν η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει είναι τραγική.
Η Google αποφάσισε να κάνει κάτι για να τιμωρήσει τους κακούς επαγγελματίες που εκμεταλλεύονται αυτό το κενό στη μηχανή αναζήτησης. Έτσι, τροποποίησε τον αλγόριθμο με τέτοιο τρόπο ώστε να υποβαθμίζει σημαντικά τον συγκεκριμένο έμπορο, καθώς και άλλους που ακολουθούν την ίδια τακτική και κερδίζουν από το "σούσουρο" που δημιουργείται γύρω από το όνομά τους. Η Google διευκρίνισε ότι πρόκειται για μια πρώτη λύση και θα συνεχίσει να βελτιώνει τον αλγόριθμο έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί οριστικά το θέμα.
Μεταξύ άλλων, η Google σκέφτεται να συνυπολογίζει τα αρνητικά σχόλια, αφαιρώντας πόντους από τις "κακές" εταιρείες. Ωστόσο, θα προκύψουν σημαντικά προβλήματα αν μια τέτοια τεχνολογία εφαρμοστεί συνολικά στη μηχανή της Google. Για παράδειγμα, τα αρνητικά σχόλια για έναν πολιτικό και τις απόψεις του είναι συνήθως θεμιτά, αν όμως συνυπολογίζονται από τη Google, η ορατότητα του συγκεκριμένου ανθρώπου θα μειωθεί σημαντικά στα αποτελέσματα. Με άλλα λόγια, είναι πολύ δύσκολο για τη Google να βρει το χρυσό εκείνο κανόνα που θα είναι αποτελεσματικός σε όλες τις περιπτώσεις.
Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010
Η Google τιμωρεί τους κακούς επαγγελματίες
7:16 π.μ.
No comments
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου