Αν χρησιμοποιείτε καθημερινά το αυτοκίνητό σας για να πάτε στη δουλειά, σίγουρα ένας από τους φόβους σας είναι να πέσετε σε μεγαλύτερη κίνηση απ’ ότι συνήθως. Ένα ατύχημα, μια διαδήλωση ή απλά το να αρχίσει να βρέχει μπορεί να μετατρέψει μια διαδρομή 20 λεπτών σε ένα δίωρο γολγοθά με πρώτη-δευτέρα. Όμως το νέο project της IBM υπόσχεται να μας ενημερώνει για τέτοιες κακοτοπιές πριν καν μπουμε στο αυτοκίνητό μας!
Η IBM Research συνεργάστηκε με το California Department of TRansportation (Caltrans) και το Center for Innovative Transportation (CCIT) του πανεπιστημίου Berkeley για το φιλόδοξο αυτό project.
Σύμφωνα με τους τρεις οργανισμούς, για να πετύχουν το στόχο τους χρειάζονται …
τρία μέρη: ένα σύστημα που θα μετράει την κίνηση στους δρόμους, ένα σύστημα που θα προβλέπει τις αλλαγές στην κίνηση από ατυχήματα και άλλες ανωμαλίες, και, τέλος, ένα σύστημα που να ενημερώνει τους οδηγούς πριν καν βγουν στο δρόμο.
Και αυτό ακριβώς είναι που έφτιαξαν, σύμγωνα με τον Stefan Nusser, του director of services research στο κέντρο ερευνών Almaden της IBM στo San Hose της California: Ένα εργαλείο που μπορεί να μάθει τα μοτίβα οδήγησης συγκεκριμένων οδηγών και να προσφέρει εκ των προτέρων προειδοποιήσεις αν υπάρχουν προβλήματα στο δρόμο.
Βασισμένο στις πληροφορίες για την κίνηση που προέρχονται από το CCIT, το σύστημα της IBM είναι σχεδιασμένο να κάνει προβλέψεις για την εξέλιξη της κίνησης και να στέλνει στους χρήστες ειδοποιήσεις – μέσω sms, e-mail, ή ακόμα και pop-ups σε sites κοινωνικής δικτύωσης, καθώς επίσης θα προτείνει εναλλακτικές διαδρομές. Αλλά αυτές οι ενημερώσεις θα έρχονται μόνο αν υπάρχει πρόβλημα – σύμφωνα με τον Nusser,αν έρχονταν καθημερινές ενημερώσεις ακόμα και όταν όλα ήταν καλά, ο κόσμος θα έπαυε να τους δίνει σημασία.
Αυτή τη στιγμή, μια ομάδα ανθρώπων συμμετέχουν δοκιμαστικά στο πρόγραμμα, έχοντας φορητές συσκευές με εγκατεστημένη την client εφαρμογή. Όμως στόχος της IBM δεν είναι να στέλνει τις ενημερώσεις στους οδηγούς όσο είναι καθ’ οδόν, αλλά να τις έχει στείλει πριν ξεκινήσουν.
Για αυτό το λόγο η client εφαρμογή δεν έχει κάποιο user interface και δεν είναι σχεδιασμένη για να χρησιμοποιείται στο δρόμο. Η ΙΒΜ δεν θέλει οι οδηγοί να είναι απασχολημένοι με το κινητό τους την ώρα που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Τελικός στόχος της ΙΒΜ είναι να πουλήσει αυτό το σύστημα σε όλους τους δήμους και τους οργανισμούς μεταφορών που θέλουν να δημιουργήσουν μία νέα σχέση με τους οδηγούς. Μια ακόμα ιδέα της IBM είναι το σύστημα, εκτός από εναλλακτικές διαδρομές, να ενημερώνει και για το αν υπάρχουν θέσεις πάρκινγκ στον κοντινότερο σιδηροδρομικό σταθμό, καθώς και το αν τα τρένα είναι στην ώρα τους.
Για να δούμε, θα υλοποιηθεί κάτι τέτοιο και στην Ελλάδα? Πληροφορίες για την κίνηση (έστω στοιχειώδεις) ήδη έχουμε, οι οποίες αξιοποιούνται σε υπηρεσίες όπως το TMC σε ορισμένα GPS. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν είναι ενδιαφέρον από την τοπική αυτοδιοίκηση ή το υπουργείο μεταφορών.
πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου